Mindig csinál az ember valami új dolgot, ha kocsija lesz. Legalábbis tapasztalat alapján, a kocsi nem tartja fenn magát. Például tavaly került a nevemre a kocsi. Tavaly életemben először lettem kocsi tulajdonos (aztán másodszor is), állítottak ki nekem forgalmit (háromszor is XD). Fizettem kötelezőt, kötöttem kötelezőt (kétszer is, ugye közbe kocsi váltás lett. Mert amit örököltem el is adtam).
Voltam szervízbe, kettőbe is többször is. Töltettem ugye klímát, tankoltam. Törtem majdnem el az egyik dísztárcsámat (eltörtem, de csak kis darabot belőle...), és emelték meg a kocsimat, húzták le a híd padkájáról és hasonló élmények is értek. Tehát, ha az embernek autója lesz, onnantól sokkal eseménydúsabb az élete. A hídpadkáról lehúzást annyira nem élveztem, a többi dologgal nem volt problémám igazándiból. Na de anyukám a hét végén megjegyezte, hogy szerinte lapos a kerekem. Amúgy szemre is, de szerintem mindig tök ugyanígy nézett ki, úgyhogy nem foglalkoztam igazán vele. Meg elméletben van erre is visszajelző lámpa ami égne, ha gáz lenne (vagy nem? :D)
Mindegy is, hát, hogy megnyugodjon mindenki elhatároztam, hogy ha úgyis jönnek a barátnőim majd jól megnézzük, és kiokosodunk. De a kutya fürdetés és medence állítás (azóta kellett új medencét venni, mert 4 évesen már valahol úgy döntött kifolyik...), elment az idő, és így nem jutott idő arra, hogy szemrevételezzük a kocsit, meg a kerekeit. Írtam is AniTigernek, hogy "te értesz hozzá?", és ha ért akkor mikor, így hétfőn meló után a legközelebbi OMV-s kútnál találkoztunk. Ő bicajjal jött én kocsival. Nem, nem találtam meg a szervízkönyvében az adatokat, úgyhogy a neten kerestük meg, mennyi lenne az optimális. Remélhetőleg jót néztünk ;)Na most megsúgom....lapossak voltak a kerekeim. Azt hiszem, az optimális 2.1-2.3 intervallum helyett, talán volt 1.7, körül. Úgyhogy felfújtuk a gumikat, nagyon kis cukik lettek.
Tapasztalatok: Nem ördöngösség, de azért nem ártana egy magyar nyelvű használati utasítás a kocsihoz. Ha valakinél lapul 2008-as Toyota Yaris Terrához, és eladná, csak szóljon. Cserébe tudok szlovák-román-angol nyelvűt adni XD. Bár a net a barátunk, és amúgy hála az égnek a 2008 Toyota Yaris kellően "buta", hogy ne kelljen hozzá túl sok mindent tudni. Nincs túl sok gomb, amit elb*szhatsz rajta, és nem sok olyan dolog van, amit NEKEM személy szerint kell orvosolnom. Tehát, a kerék fújás sikeresen lett abszolválva ;)
Tapasztalatok, miután beültem a kocsiba és elhajtottam, most már nincs az a "sportos" nyekergése amikor kanyarodok. Eddig ha kicsit gyorsabban vettem be egy körforgót akkor azért volt egy nyekergő hangja. És nem tudom, hogy megtanultam rendesen bevenni a körforgót, vagy a lapos kerekeim miatt volt ez. Minden esetre, most, hogy ugye a motorhiba lámpám nem ég, tudok figyelni másra, így a frászt hozta rám a hűtővizes ikon :D Bár kiderült, az eddig is éget feltehetően, majd elaludt, csak most újdonságnak hatott és rögtön beparáztam, hogy még valamit tölteni kell a kocsiba, nem kell.
Remélhetőleg a hétvégén amikor Siófokra megyünk, onnan majd átugrunk Tihanyba, de amúgy punnyadás lesz, hogy semmi olyan lámpa nem fog égni a kocsin ami eddig nem, és nem lesz semmi gondja :) Viszont most már elmondhatom, hogy fújtam fel kocsi kereket is :D
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése