Gondoltam írok a KRESZ tanulási folyamatáról is, mert az is megér egy misét.
Sokat olvasom alapjáraton, mert könyvtáros vagyok, munkaköri "ártalom". Ebből adódóan úgy gondoltam mindig, hogy a szövegértési dolgokkal nincs gondom. Így amikor felvetette az autós iskola, hogy lehet online tanulni (azt nem vetette fel, hogy nem online is lehetne), akkor mondtam, hogy hú ez remek. Munka mellett én osztom be, hogy mikor tanulok, mikor és mennyit tudok vele foglalkozni, ez tök jó.
Aha, egy francokat. Amúgy tényleg jó ez a része, hogy akkor foglalkozol vele amikor akarsz, ha ügyes vagy akkor letolod ezt egy hét alatt is. Meló mellett korántsem volt annyi lelkesedésem, hogy én ezt így roham tempóban megcsináljam. Elejével fogtam egy füzetet és jegyzeteltem a modulokat....bocs, így tanulok, nekem nem elég elolvasnom. Aztán rájöttem, nem sok értelme van jegyzetelni, úgyhogy onnantól elég gyorsan haladtam, mert hát azért valamennyit megjegyez az ember, az egyszer olvasottból is. De mivel nem tudtam, hogy pontosan mennyi az annyi, amit meg kell tanulni, hát csak haladtam előre. Az oldal alján lévő "kérdés-válasz" részt is mindig elolvastam. Oké, a jogszabályi részt annyira nem, azt nem éreztem annyira fontosnak első blikkre. Majd pótolom.
A modulzárókat általában 95%-al végeztem el, talán 1-2 volt, ahol elsőre nem mentem át, általában akkor, amikor egy modult nem egyhuzamban olvastam, hanem napok teltek el a modul kezdése és befejezése közt. És igen, ez remekül mutatja, hogy körülbelül mennyi marad meg az ember fejében...konkrétan az enyémben.
Elolvastam minden modult, megcsináltam minden tesztet. Megcsináltam a nagy próbavizsgás mókát a végén, és le is jelentkeztetett az iskola vizsgára. Míg a vizsga időpontja nem jött el, addig naponta kb. 10-15 tesztet csináltam. Általában mindegyiken átmentem, elenyésző mennyiségben buktam meg. Kb. 2-3 naponta 1-szer. A bukás általában egy ponton, hogy éppen, hogy nem sikerült, tehát nem olyan, hogy "oh semmit nem tudok" állapotból adódott.
Eljött a valódi vizsga időpontja. Vizsga helyszín Székesfehérvár. Szerencsém van, hogy van ott rokonom, úgyhogy én busszal be Dunaújvárosba, Onnan vonattal Pusztaszabolcsig, majd onnan vonattal Székesfehérvárra (és vissza ugyanígy), ott felvett kocsival, elvitt a vizsgaidőpontig ott üldögéltem és vártam a vizsgát. Vittem a bizonyítványt, mert kérték, be lett mutatva, minden meglett ellenőrizve mindenkinél. Majd közölték, hogy hát a program nem működik, de a régi igen, azt indítják. És így találkoztam egy csomó olyan kérdéssel, amivel életemben még nem. Ami amúgy ha egy stabil kresz tudásom van, akkor nem számított volna, de nem volt annyira stabil. Egy ponton buktam el, kb. 25 percig voltam benn a vizsgán. A következő vonatot el is értük. Majd kb. két héttel később mentünk is a következő vizsgára. Itt is hasonlóan jutottam le, most működött a rendszer és, azt hiszem, talán egy pontot vesztettem összesen, nagyjából 30 percet voltam benn, és elértem a vonat fordultát is simán.
Már rég forgalmi vezetésen voltam, amikor rátaláltam a KRESZ professzorra, meg a tantermi oktatásának felvételére. És igen, itt volt az, hogy egy csomó mindent megértettem, amit olvastam már rég.
Persze párhuzamosan olvastam KRESZ könyvet is, és a forgalmi oktatóm is rengeteg mindent felhozott újra, hogy pontosítsuk. Pláne, hogy beültem mellé, és közöltem, hogy megvan a vizsgám, de erre ne alapozzunk, mert lehet nem tudom jól, nem jól értelmeztem, vagy nem hagyott olyan mély nyomot.
Ma, hogy már vezetek, tartom, hogy ismerem a kreszt, de biztos vagyok benne, hogy szinten kell tartanom majd a dolgot, mert amivel nem találkozik az ember, azt képes elfelejteni, és abból csúnya dolgok következhetnek.
Nem használtam fel a rendelkezésre álló 75 órát amúgy a tanulásra, mert annyira nem tartottam jónak a modulos megoldást, hogy újra elölről elolvasgassam. Teszteket amíg nem dobott ki a rendszer csinálgattam, de igazándiból, a tesztek az utakon szerintem pont nem érnek semmit.
Tegyük hozzá, hogy én az a tanuló vagyok, aki utána olvas, mellette olvas, mellette értelmez, mellette néz mindent. Videókat és mindenfélét. Mint kiderült...nem az átlag diák vagyok....
A tantermi KRESZ oktatást feltehetően részben utáltam volna, mert hozzá kellett volna igazítanom a munkarendemet, részben viszont szerettem volna. Ugyanis az a típus vagyok, aki úgy élete túl az egész iskolai tanulmányait, hogy csak a könyvtárosi OKJ-sen ült le tanulni, amúgy mindent hallás után és órán lévő figyeléssel megjegyzett. Na nekem ebből adódóan rohadtul hiányzott, hogy halljam, elmondva a szabályokat, mutogatva a táblánál :D
És feltehetően minden olyan embernek is hiányzik a tantermi oktatás, akinek nem olyan jó a szövegértése mondjuk. Vagy diszlexiás, vagy bármi. Egyre többször látom amúgy, hogy megint vannak tantermi oktatások, és ez tök jó, mert amúgy le lehet vizsgázni úgy is, hogy nem érted mit csinálsz, csak nyomkodsz. Ha minden kérdéssel találkoztál, simán kilehet totozni...és akkor te leszel az első aki tök szabálytalanul vezet és meglepődik, ha jobbról oldalba kapja egy kocsi egy jobbkezes utcánál. Vagy helyeken áthajtasz ahol nem lehet, vagy nem tudod ki mehet először ki nem.
Tehát jó az E-Titán...de nem elég. Tehát, csak abból tanulni khm...nem. Youtube-on vannak fenn jó videók, azokat érdemes letolni. Oh, hát hogy 8 órás? Istenem, vezetni tanulunk, beülünk egy kocsiba, ami nagy és veszélyes, ha olyan vezeti, aki nem tudja mit csinálhat az utakon és mit nem. (bár elnézve a sofőrök egy részét, bármit lehet :P). Tehát senki se sajnálja rá az időt az életéből, hogy felfrissítse a tudását, hogy karbantartsa a tudását, és hogy valahogy megjegyezze és menjen első gondolatra, hogy hú ott nincs elsőbbségadástábla, akkor lassítunk, mert lehet jönnek. (tudom, tudom, van bizalmi elv is, erről mindig az jut eszembe, hogy az oktatóm azt mondta "Menj bátran, védett úton vagyunk!", és az volt az első kérdésem, hogy " A Többiek is tudják?"....elméletben tudják, de azért mindenki fenntartásokkal kezeljen mindent (is).)
Én olvastam Kresz könyveket, az alábbiakat:
Pető Attila: Bírságmegelőzési kézikönyv : ez tök jó, meg is kellene vennem, bár lassan frissíthetik lehet ;)
Kotra Károly: Interaktív KRESZ könyv személygépkocsi-vezetők részére: Ezt már forgalmi vezetés alatt olvastam, egész jó volt. Féltem, hogy mond valami újat, hú...nem mondott, úgyhogy megnyugodtam. A fékezés és parkolás egész korrekt benne. Az izzó cserét és kerék cserét, meg tüntetőleg átlapoztam.
Sefcsik Judit: Jogosítványt minden nőnek!: Ez meg egy szar :D Bocsánat, semmi hasznos nem volt benne, kivéve a végén lévő kreszes dolgok, de maga a sztori, valami borzalom....booorzaaaalom :D
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése